Nieuw logo houdt het droog

Rotterdam, woensdag – Had ik het gisteren over de bestuursverkiezingen van het nieuwe Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard – gevolg van een fusie? vroeg ik mij af – vandaag rolde Schielandinfo in de bus, het informatiebulletin van het Hoogheemraadschap van Schieland (oplage 210.000 exemplaren). Daarin inderdaad de bevestiging dat het nieuwe waterschap is ontstaan door een fusie waartoe in februari 2003 door Provinciale Staten werd besloten. Ook een deel van het Zuiveringsschap Hollandse Eilanden en Waarden (van Normen en Waarden?) is bij de fusie betrokken.
Provinciale Staten – voor al uw fusies. Ook in mediabeleid en bedrijfssaneringen.
Wat is altijd het eerste wat na een fusie (of bedrijfssanering) moet gebeuren?
Ik citeer Schielandinfo: ‘Een voorbeeld is de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl, waarvan het logo de voornaamste uiting is.’
Natuurlijk!
Ruim vijf jaar geleden ben ik hier komen wonen, nog onder de oude huisstijl. In die periode is onze kelder drie keer onder water gelopen. Dat soort overlast behoort met dit nieuwe logo vast tot het verleden.

Merkwaardig is dat het blauw in het logo ‘het dichte, stedelijke deel van het beheersgebied’ symboliseert. Blauw associeer ik nu juist met water. Op landkaarten wordt water altijd in blauw weergegeven. Maar in het logo van het waterschap staat het voor de stad.Als ze die nu maar niet laten onderlopen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s