Ik word gek van KPN

Rotterdam, maandag xe2x80″ Ik ben al meer dan drie kwartier xe2x80x98in gesprekxe2x80x99 met de klachtenlijn xe2x80″ servicelijn, noemen ze het zelf xe2x80″ van KPN/Planet Internet. Met mijn mobiele telefoon omdat de vaste lijn zo dood is als een pier.
De eerste achttien minuten gingen voorbij zonder dat ik iemand aan de lijn kreeg: alle medewerkers in gesprek. Toen een heel aardige man die mij na nog eens een minuut of achttien ging doorverbinden met de technische afdeling. Er bleef een lampje knipperen op mijn Experiabox, vandaar. Nu hoor ik alweer minutenlang een bandje.
Ik vat het maar even kort samen, maar het is toch godgeklaagd. Ik bel weliswaar het gratis nummer 0800-0505, maar aangezien ik qua gsm klant ben van T-Mobile, zou het me niks verbazen als ik nu al voor zoxe2x80x99n tien euro heb zitten verbellen en dat alleen omdat om duistere reden of door even duistere oorzaak mijn vaste lijn eruit ligt xe2x80″ vaste lijn die overigens twee nummers zou moeten hebben.
Maar sinds ik InternetPlusBellen heb, een kleine drie maanden, is het de KPN nog niet gelukt om het tweede nummer te laten werken. Ik schreef daar al eerder over. Klacht nummer 2. Heb ik trouwens al vaker over gebeld.Wat zitten die gasten daarginds te doen? xe2x80x98Een ogenblik geduld alstublieft. Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek.xe2x80x99 Maar niet met mij.
Het is om gek van te worden. Ik overweeg ernstig om weer terug te keren naar ISDN met ADSL, misschien maar niet bij KPN want dit kan toch niet?
Straks zeker weer dat hele verhaal uitleggen.
Terwijl ik er nxc3xb3g een probleem bij gekregen heb: ik moet vreselijk pissen!

UPDATE 23.04 uur

Ik kan het bijna niet geloven, maar na twee uur met mijn gsm aan mijn oor gezeten te hebben, waarvan minstens veertig minuten in de wacht (je raakt de tel op den duur een beetje kwijt), lijken de problemen opgelost. De telefoon doet het weer, zelfs beide nummers werken los van elkaar!

21 gedachtes over “Ik word gek van KPN

  1. De Havenloods krijg ik ook nooit in de bus.
    Gisteren zijn er wel twee NRC bezorgers langs geweest. “Echt meneer ik ben de echte bezorger”

  2. Was ik er maar nooit aan begonnen om internet+bellen bij kpn te nemen. Eerst 3 maanden wachten op de lang verwachte doos met het modem. Dan te merken dat er niets werkte. Vele telefoontjes gepleegd[ lees wachtkamertjes, doorverbindingen, nitwits,grove beledigingen van gesprekspartners, bot verbreken van de lijn.enz enz] Uiteindelijk een monteur over de vloer die ingehuurd was door kpn die tussen 8.00 uur s,ochtends en 13.00 uur s,middags zou komen [vrije ochtend opgenomen] maar pas om 13.30 op kwam dagen [ ook vrije middag genomen] De arme man is om 15.00 uur onverrichte zake weer vertrokken. Volgens hem lag het aan de server….na eerst nog te vragen of ik de rekening wilde ondertekenen. Ha Ha , Ik ben daar gekke henkie. Ik wil weg bij dit incompetente bedrijf en ook weg bij planet. Wie kan mij een tip geven om met weinig kosten af te komen van mijn contract wat tot november loopt?

  3. kpn heeft het lef om mij ongevraagt weg te halen bij tele 2
    ik heb hier voor geen opdracht gegeven misschien zou het beter zijn als het personeel hier niet aan meewerkte ik baal hier stevig .het reseltaat is dat ik nu niets meer met kpn te maken wil hebben

  4. In januari 2007 kreeg ik een slotnota van 1400 euro omdat er een rekening van 27 euro van november 2006 openstond. Aangezien ik KPN een incassomachtiging heb verleend heb ik daar geen aandacht aan besteed want zij konden dat zonder mijn tussenkomst incasseren. Nee dus; Zij vragen het een keer ter incasso aan en als dat niet lukt moet de klant het zelf overmaken (moet je maar weten). In elk geval werd vervolgens mijn wifikaart geblokkeerd en de telefoon van mijn zoon. Het toeval wilde dat beide door ons even niet gebruikt werden. Uiteindelijk kreeg ik de slotnota van 1400 euro. Het heeft mij 3 dagen gekost en mijn goede humeur om dit weer recht te zetten.
    Alleen al het vinden van het telefoonnummer van de klantenservice is al een crime.
    Wat schertst mijn verbazing vandaag 14 februari 2008. Ik krijg een aanmaning van 85 euro van de KPN over een nota die op 27 febr. 2007 had betaald moeten worden. Deze moet betaald worden voor de 23ste februari 2008. Betreffende nota kom in mijn boekhouding niet tegen.
    Op de website kan ik geen telefoonnummer van de klantenservice vinden en ook niet op de aanmaning. Ja ik kan mobiel bellen naar 1200. Maar met een wifikaart (die overigens stuk is ) is het moeilijk bellen.
    Ik wordt knettergek van de KPN. Ik heb me heilig voorgenomen om nooit meer zaken te doen met dit klantonvriendelijke kutbedrijf

  5. Wij krijgen al een half jaar aanmaingen voor breedband internet diensten. Deze heb ik niet besteld bij KPN. Helpdesk gebeld na 3 uur eindelijk de “Juiste kuch” persoon aan de telefoon, hij zou het allemaal oplossen.(het was een spookfactuur). Ongeveer iedere maand kregen wij een factuur op de mat. Iedere keer bellen, de ene keer een half uur aan de lijn de andere keer 40 minuten iedere keer met de bolofte ze zullen het oplossen. Hedendaags hebben we 6 van zulke facturen en wordt er een incasso bureau ingeschakeld omdat wij niet betalen. Wel grappig als je niets hebt besteld en iedere keer beld. Nu ben ik het echt zat maar ik weet niet wat ik hieraan kan doen.

  6. Als ik bovenstaande lees krijg ik het gevoel m’n mouwen weer eens op te stropen om die managers en overige lamlullen van KPN het licht uit de ogen te rammen.
    Ik ben al vanaf februari bezig om de uploadsnelheid te verhogen. Hiertoe meer dan 12 uur aan de lijn gehangen met meerdere diensten van de KPN. Drie monteurs aan de deur gehad met allemaal mooie verhalen en geavanceerde meetapparatuur. Schandalig zoals KPN omgaat met dienstverlening. Het enige wat goed georganiseerd is zijn de rekeningen die vanzelf binnen lopen. Mijn dosier is inmiddels een paar cm dik. Ook heb ik een klacht verstuurd naar KPN klantreacties in ‘s-Hertogenbosch en het probleem uitgebreid uiteengezet. Inclusief het hele dosier. En wat dent u, na anderhalve maand nog geen antwoord, sterker nog niet eens een bevestiging. Bellen gaat ook niet want nergens een tel.nummer te vinden.
    En waar gaat het over: uploadsnelheid verhogen van 512 naar 1024.
    Niet meer, niet minder.
    Tsjonge tjonge, wat ingewikkeld zeg!

    Ik zou niet weten wat nu nog te doen . . .
    Rooksignalen zijn wellicht een oplossing.

  7. Ik word gebeld door een werknemer. Hij steekt meteen zijn relaas af. Ik vraag vriendelijk of ik even mag onderbreken. Hij zegt: ‘nou, dat doet u dus al’. Ik zeg daarop: ‘we hebben vakantie op dit moment en we willen liever voor reclame niet gestoord worden’. Hij zegt: ‘dat kan ik niet rxc3xbaiken!’

  8. Allemaal bekende koek van de voormalig monopolyhouder telefonie.
    Maar als troost voor de vele uren in de wacht staan,is het toch maar een gratis nummer.

    Bij “Het net” ( OOK KPN ) kost het 45 cent per minuut,ongeacht waar het over gaat.
    Als de factuur volgens jou niet klopt,laat het dan zo,want je staat al gauw voor een euro of 8 in de wacht.

    Het is dat ik er tegen op zie om alles weer opnieuw te instaleren en aan te sluiten,maar anders was ik vandaag nog weg bij die KPN kliek en alles wat er mee in verbinding staat.

    Normaal is de klant koning,maar niet bij de KPN kliek.
    Jack Renders

  9. Heb sinds vorig jaar problemen met de kpn.
    Weet onderhand niet meer wat te doen.
    Bijna xe2x82xac 1000,= belkosten daar ik een tijd zonder vaste telefoon heb gezeten. En ook zonder internet. Een tijd lang een adsl abonnement via planet en kpn moeten voldoen.
    En sinds 4 juli 2008 weer zonder internet.
    Geen enkele manier van reclameren helpt.
    Wat zij fout hebben gedaan willen ze je ook nog eens persoonlijk in jouw schoenene schuiven.
    Verantwoordelijken zijn niet te vinden die een klacht echt op kunnen lossen.
    van het hoofdkantoor in Den Bosch een niet bestaand nr mee gekregen om te beeln.
    Dan het echte nr gevonden.
    Ik werd binnen een uur gebelt met de mededeling dat ze niet wist hoe mij te helpen.
    moest maar naar een primafoon winkel gaan.
    Die snapten niet dat ik naar hun toe moest.
    Hebben per mail een klacht voor mij aangelegt.
    na 3 weken nog steeds geen reactie.
    na een half uur vanavond weer tuut tutu tuut.
    Ik word gek van kpn je kunt zelfs verwachten dat aangetekende stukken kwijt zijn niks helpt bij deze firma.
    Wie kan mij hierbij helpen dat ik een meerdere tref die wel kan helpen of een instantie als kassa of iets dergelijks.

    Gr Eric

  10. ik wordt het er ook scheid ziek van
    ze zitten alleen maar te kloten
    ik moet ook 20 a40 minuten wachten
    en mijn internet is nog steeds het zelfde
    ik kom er maar niet door
    kutte koppen bij kpn kut internet

  11. Wie kan mij helpen????
    Mijn onderburen hebben internet aangevraagd op mijn huisnummer. Gevolg is dat ik dus al een maand geen internet en niet kan bellen.
    Heb tig keer bij de KPN winkel aan de bel getrokken. Gelukkig nemen ze de tijd voor mij om er achter aan te bellen maar ook zij worden van het kastje naar de muur gestuurd.
    Niemand kan mij vertellen wanneer ik weer kan bellen of kan internetten.
    Ik ben het zo zat en vindt het schandalig dat je als klant totaal niks kunt doen. Je moet wel betalen maar verder is de service waardelos. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen wat ik moet doen zodat ik weer kan bellen/internetten.
    Graag zou ik advies over bovenstaande willen.

  12. Mijn buurman heeft in augustus 2008 zijn abonnement van het Net/KPN opgezegd omdat hij overging op Telfort. Mijn buren wonen op nr. 26B, wij op 26A. Wat gebeurt? Sinds 23 oktober geen telefoon en geen internet. Per abuis de lijn “gesloopt” Het is nu 20 januari 2009!! We hebben al honderden euro’s verbeld, gisteren heb ik 2 rode kaarten en brieven aangetekend eruit gedaan, ze schijnen het niet te kunnen oplossen. Hoezo koninklijke KPN?
    ’t Wordt tijd dat deze titel afgenomen wordt, want ze zijn het niet waardig. ‘tis geldklopperij net als de belspelletjes, alleen is dat iets wat je jezelf aandoet.

  13. Ook bij mij een grote ellende met KPN. 29 december 2008 door een spookafsluiting alles geblokkeerd. 15 januari nieuwe Experiabox bezorgd + interactieveTV rotzooi.Nu word ik welkom geheten als NIEUWE klant.Alleen mijn 2e nummer werkt al sinds 7 januari niet meer! Voor honderden euro’s vertelefoneerd met stomme medewerkers, die niets weten ! En de rekening van de mobile KPN telefoon loopt lekker op! Het is een grote puinzooi bij KPN. Mensen, wees gewaarschuwd, ga nooit met deze oplichters in zee ! Maar ze krijgen een proces aan hun broek.Ik laat het er niet bij zitten.

  14. Reactie Klacht Vraag!!!
    Ik zie op tv reclame van de K.P.N. over een Dongle,mobiel internetten lekker makelijk,ik bestel een Dongle tot een maximaal gebruik van 1 GB kosten E37,95 pm en omdat dit een actie was de eerste 2 maand gratis,nou de dongle werd netjes thuis bezorgd ik dacht ja leuk zette mijn handtekening en weg was de bezorger!
    ik steek de Dongle vervolgens in mijn laptop,er zat een ingebouwd programma in dus voor iki het wist werkte de Dongle perfect trouwens,er gaat 3 maand overheen,en ik krijg een rekening voor de eerste maand moest ik betalen 102.71 de tweede maand komt die e 1.057,73 en de derde maand die eigenlijk de eerste betaal maand moest zijn kreeg ik een rekening van toch waar E 37,95,rare rekening dacht ik en belde de KPN, die mij vervolgens vertelde maar meneer u hebt de dongle gewoon thuis in uw laptop laten zitten heb hem trouwens buiten huis nooit gebruikt heb gewoon een laptop met Satellite verbinding en werk via een router zoals ik nu dus ook doe en heb er inderdaad niet aan gedacht de dongle uit mijn laptop te halen kan ik ook nergens op het contract na lezen? ik dacht maximaal 1 GB is 1 GB maar nee ik had volgens de KPN mijn 1 GB overstreden en daarom even deze kosten,wie kan mij vertellen wat ik nu moet doen ik heb al een afspraak met een advocaat die het contract wil bekijken,hij had trouwens nog nooit van een dongle gehoord net als ik voor de tijd niet!wie kan mij adviseren wat te doen ik voel mij zo in de maling genomen met de dongle van de KPN,maar groot machtig bedrijf,maar goed wie weet de oplossing?? dank u

  15. ik heb een klacht gestuurd naar de klachtenlijn omdat ik al een jaar problemen heb met mijn telefoon en niet word geholpen
    kan ik hier een reaktie op verwachten??

  16. Heb in mei 2009 dongel aangeschaft met abonnement “zeker”van KPN, dit houd in volgens KPN, dat ik altijd en overal kan internetten voor een vaste prijs per maand en als ik een bepaalde limiet overschrijd wordt de verbindingssnelheid verlaagd.
    NEE DUS!!!
    augustus 2009: afgesloten.
    reden: moest eerst E4000,00 betalen, want “overal” was alleen in Nederland.
    De tekst “overal” is daarna ook veranderd in “overal in nederland”
    Ben er nog steeds mee bezig en schiet niet erg veel op via klachtenlijn van KPN, want ik krijg gewoon te horen: wij kunnen U niet verder helpen meneer, een prettige dag nog. en dan wordt de verbinding verbroken.

  17. ongelovelijke butt-heads bij kpn!!!
    bel ik voor ondersteuning omdat mijn internet er steeds uitvliegt, krijg ik te horen dat ik zeur en wil hij mij doorverbinden met de afdeling opzeggingen..
    heb even opnieuw heen gebeld en een klacht tegen desbetreffende persoon ingediend, denk je dat ze het wel even regelen.. mooi niet dus!!!
    ben er klaar mee 8jaar klant geweest en dan zo behandeld worden door een puistenkop achter z’n computer!!!

  18. Het is vreselijk met KPN, zat in een rouwproces (vrouw)krijg je een telefonisch bezoek voor sneller internet,drong niet tot me door maar nu ik mijn huur heb opgezegd en verhuisd ben heb ik de grootste moeite gehad om alles te beeindigen bij KPN, dat kan nu per 6 december 2010,maar moet wel mijn contract afkopen tot september 2011 erg Koninklijk bedankje voor 40 jaar als PTT klant betaald te hebben

  19. ik heb van ochtend geprobeert, om informatie te verkrijgen over de afkoopsom
    van twee internetkontracten, die heb ik op tijd opgezegt binnen de wetlijke termijn, i.v.m. verhuizing naar het buitenland.Ik heb met drie verschillende medewerkers van KPN gesproken, maar op mijn vraag waarom die afkoopsom, hebben zij de verbinding verbroken en mijn niet geinformeert,zo worden Klanten die 30jaar klant geweest zijn behandelt. Ik zal geen goed woord meer over kpn zeggen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s